Szukaj na tym blogu

niedziela, 8 listopada 2015

WEEKEND MODERN



Kilka ujęć z piątkowego wernisażu wystawy MODERNIZM TORUŃSKI. ARCHITEKTURA MIASTA 1920-1939, w Archiwum Państwowym.


Sala pękała w szwach = największa dla organizatorów satysfakcja.
Dziękujemy wszystkim Gościom za obecność!





Wystawa jest częścią projektu Toruńskiego Oddziału Stowarzyszenia Historyków Sztuki pt. ZABYTKI TORUŃSKIE MŁODSZEGO POKOLENIA, poświęconego MODERNIZMOWI 1920-1989, realizowanemu we współpracy z:
Archiwum Państwowym,
Biblioteką Diecezjalną,
Książnicą Kopernikańską,
Towarzystwem Opieki nad Zabytkami Oddział w Toruniu.

Dr Michał Pszczółkowski chwilę przed wernisażem.
Spotkania z dr. Michałem Pszczółkowskim, Autorem wystawy, zaplanowaliśmy na:
13 listopada, godz. 17.00,
20 listopada, godz. 12.00.
Warto przyjść, obejrzeć i posłuchać – zapraszam!
 
Będzie można dowiedzieć się m.in.,
cóż to za projekty...


...i przy okazji obejrzeć
kapitalny mebel
do celów archiwalnych
z XVIII w.

A w sobotę spacerowaliśmy modernistycznie z Toruńskimi Spacerami Fotograficznymi (więcej na facebooku) – rozpoczynając i kończąc na miejscowych perełkach: od Kasy Chorych do kościoła pw. Chrystusa Króla. A po drodze różne przypadki tak zwanego mieszkalnictwa – dom dla oficerów przy ul. Gregorkiewicza i „kolonja dla robotników” (kolejarzy) przy ul. Grudziądzkiej. Finał w Wejściówce (klimatyczny lokal w gmachu teatru), z prezentacją mojego autorstwa, z dyskusją, komentarzami i pytaniami.




Fajna była ta sobota
:-) Jedyny zgrzyt to zamknięte kraty w kościele Chrystusa Króla. Wszelkimi możliwymi sposobami starałam się o możliwość wejścia na około pół godziny (w czasie, kiedy nie ma mszy św.) – bez skutku. I bez żadnej odpowiedzi od księdza proboszcza, nawet odmownej. Szkoda, bo Spacerowicze fotografują nasz Toruń tak pięknie. Toruń torunian, a kościół – … (proboszcza?).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.