czwartek, 31 marca 2016

NOWA REKLAMODA = SZMATOKNO-ZASŁANIACZE



Może ta nowa reklaModa = szmatOkno-zasłaniacze to efekt tępienia szmat na elewacjach?, czyli wielkich płacht reklamowych szpecących często zabytkowe budynki, marnej jakości graficznej, jeszcze gorszej językowej, o walorach estetycznych w przestrzeni wspólnej nie wspominając.



Pepsi w okuciach z epoki :-)

Kilka przykładów z jednego zakątka BP, w drodze na (odbyte już, 30 marca w Książnicy Kopernikańskiej) spotkanie z Pauliną Berlińską, autorką książki KWARTAŁ KULTURY – BYDGOSKIE PRZEDMIEŚCIE.

DOZ
owanie
reklamy w aptece powoduje wysypkę i duszność…, przynajmniej u mnie. Przed spojrzeniem na aptekę i / lub wejściem doń należy „skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą”
:-)
Pocztówka ze zbioru Tamary i Krzysztofa Klunderów

Tak przy okazji – kiedyś przy Mellienstrasse (ob. ul. Mickiewicza) funkcjonowała Apteka św. Anny, otwarta w  1894 roku, w domu nowo pobudowanym przez aptekarza Iwana Doblowa. Po kilkunastu latach Annenn Apotheke zmieniła właściciela, który zamierzał nazwać ją… Herrmann Balk Apotheke – na cześć jednego z krzyżackich założycieli Torunia. Tradycja tego miejsca trwa – wciąż jest tu apteka, jak wyżej (zob. Toruń SPACErkiem - BYDGOSKIE PRZEMIEŚCIE, wyd. EMPORIUM Toruń).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz