Może ta nowa reklaModa = szmatOkno-zasłaniacze to efekt tępienia
szmat na elewacjach?, czyli wielkich płacht reklamowych szpecących często
zabytkowe budynki, marnej jakości graficznej, jeszcze gorszej językowej, o
walorach estetycznych w przestrzeni wspólnej nie wspominając.
Pepsi w okuciach z epoki :-) |
Kilka przykładów z jednego zakątka BP, w drodze na (odbyte już, 30 marca w Książnicy Kopernikańskiej) spotkanie z Pauliną Berlińską, autorką książki KWARTAŁ KULTURY – BYDGOSKIE PRZEDMIEŚCIE.
DOZowanie reklamy w aptece powoduje wysypkę i duszność…, przynajmniej u mnie. Przed spojrzeniem na aptekę i / lub wejściem doń należy „skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą” :-)
Pocztówka ze zbioru Tamary i Krzysztofa Klunderów |
Tak przy okazji – kiedyś przy Mellienstrasse (ob. ul. Mickiewicza) funkcjonowała Apteka św. Anny, otwarta w 1894 roku, w domu nowo pobudowanym przez aptekarza Iwana Doblowa. Po kilkunastu latach Annenn Apotheke zmieniła właściciela, który zamierzał nazwać ją… Herrmann Balk Apotheke – na cześć jednego z krzyżackich założycieli Torunia. Tradycja tego miejsca trwa – wciąż jest tu apteka, jak wyżej (zob. Toruń SPACErkiem - BYDGOSKIE PRZEMIEŚCIE, wyd. EMPORIUM Toruń).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz