Było co nieco (drobiazgów różnych) w toruniarni o mostach / mostACH! miejscowych wszelakich:
- o zastępczych propozycjach pontonowych (historycznych, sprzed wielu lat oczywiście)
- nawet o krowim mostku, choć to przecież wiadukt
- symbolicznie...
Kto cierpliwy, niech szuka dalej 😉
Ten mostowy wstęp tylko po to, aby zaprosić
na książkowe spotkanie z autorem:
Bogusław Obiegałka opowie o swojej nowo wydanej książce Toruńskie mosty i ich budowniczowie.
na książkowe spotkanie z autorem:
Bogusław Obiegałka opowie o swojej nowo wydanej książce Toruńskie mosty i ich budowniczowie.
Oczywiście = Książnica Kopernikańska, 9 maja, godz. 18.00.
Wydawcą tej pozycji, obowiązkowej w biblioteczce toruniofila (DOSTĘPNA podczas spotkania), jest Fundacja na Rzecz Rozwoju Nauki w Zakresie Inżynierii Lądowej im. Aleksandra i Zbigniewa Wasiutyńskich w Warszawie.
Spotkanie to okazja do porozmawiania o miejscowych przeprawach, dawnych i współcześnie funkcjonujących, oraz o ich budowniczych nie tylko w kategoriach historycznych, ale też z punktu widzenia inżyniera – specjalisty w dziedzinie projektowania i budowy mostów. Podczas opowieści o powstawaniu publikacji i mostowych historiach Bogusław Obiegałka rozwinie wątki, które – ze względu na obszerność tematu – w książce zostały zaledwie zasygnalizowane, nie zabraknie też akcentów „z humorem”.
W spotkaniu weźmie udział p. Witold Tokarski, (emerytowany) aktor toruńskiego teatru, który odczyta wybrane toruńsko-mostowe fragmenty książki.
z książki... |
Jak pisze autor: ...poświęcono uwagę historii budowy nowych mostów, odbudowy zniszczonych i
utrzymania użytkowanych mostów w Toruniu. Zmagania z naturą Wisły, mosty nad
przeszkodami naturalnymi i sztucznymi (związanymi z dawnymi fortyfikacjami),
powstałymi tu w wyniku działań celowych, to ważny temat. Trud wykonywania prac
mostowych ponad przeszkodami, budowniczowie mostów i ich biografowie – to na
przykładzie Torunia wielowiekowa, interesująca historia.
z książki... |
Dr inż. Bogusław Obiegałka prowadził zajęcia
dydaktyczne z projektowania i budowy mostów na Politechnice Warszawskiej,
zajmował się badaniami polowymi i laboratoryjnymi, w szczególności mostów
kolejowych zbudowanych z betonu sprężonego. Uczestniczył w projektowaniu
czterech dużych przepraw mostowych przez Wisłę, m.in. na odcinku autostrady w
Toruniu, a także w konferencjach Estetyka mostów, organizowanych przez
Instytut Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej i Oddział Warszawski Związku
Mostowców RP.
Pamiętacie tę pozycję? To od niej zaczęło się poznawanie (pra)historii toruńskich mostów: autorzy Bogusław Dybaś i Kazimierz Walczak, wyd. Towarzystwo Miłośników Torunia w 1989 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz