Szukaj na tym blogu

czwartek, 15 października 2015

JAKA PIĘKNA FIKCJA - MODERNIZM TORUŃSK I NIE TYLKO


Niebawem drugie już w tym roku spotkanie 
z cyklu
ZABYTKI TORUŃSKIE MŁODSZEGO POKOLENIA

= 28 XI 2015 (w Bibliotece Diecezjalnej, pl. ks. Frelichowskiego 1). 
Tym razem  

Z Archiwum Państwowym przygotowujemy wystawę TORUŃSKI MODERNIZM. ARCHITEKTURA MIASTA 1920-1939 (Michał Pszczółkowski).

Pierwsze, w maju, poświęcone było budownictwu szkieletowemu. Na ukończeniu jest książka pt. BUDOWNICTWO SZKIELETOWE W TORUNIU: PRUSKI MUR – NIELUBIANE DZIEDZICTWO, która będzie miała premierę na sesji listopadowej.
Więcej informacji niebawem.

Zaproszenie na sesję o modernizmie wysłałam radnym. I co? I okazało się – PONOWNIE – że część z nich nie ma kontaktu ze światem, uppps - przepraszam, "tylko" z wyborcami. (Pierwsza taka próba = akcja obrony wiązu przy ul. Wiązowej, w sierpniu, tu m.in. o poczcie radnych, która nie działa). 
Maile nie dochodzą, adresat nieznany = panowie: BESZCZYŃSKI, FRĄCKIEWICZ, GULEWSKI, KLABUN, RZYMYSZKIEWICZ, WOJTASIK, ZĄBIK. 7 na 25 = ŚWIETNY WYNIK.
Jaka PIĘKNA FIKCJA, chciałoby się powiedzieć trawestując klasyka...

Oni lekceważą nas, ich - kto inny. Taka "demokratyczna" hierarchia dziobania... Tylko narzekać nie wypada (to do rządzących), skoro samemu stosuje się tę samą metodę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.