Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 11 czerwca 2018

ARCHIWALNE POCZTÓWKI Z PRZESZŁOŚCI

Tytułowe archiwalne "Pocztówki z przeszłości" to kolejna inicjatywa** Archiwum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika (wcześniej np. UMK w przestrzeni miasta 1945-2015) mająca na celu upowszechnianie wiedzy o dziejach uczelni i ludzi z nią związanych, we współpracy z uniwersytecką TV. Inicjatywa związana z jubileuszem UMK - jeszcze wciąż, bo przecież nie od razu uczelnię zbudowano... Kolejne wydziały i instytucje uczelniane (jak np. Archiwum) powstawały w kolejnych latach po roku 1945.

**Małe sprostowanie - pomysłodawcą i realizatorem tej serii był Roman Tondel, a współpraca z Archiwum  UMK oczywista i wielce istotna. Przepraszam za nieprecyzyjną informację!

Przedstawiciele jednego z wydziałów
podczas pochodu 1-majowego.
Zbiory Biblioteki Uniwersyteckiej
Były już:
- Inauguracja 1967,
- Wiosenny rekonesans, czyli zanim powstało miasteczko uniwersyteckie,
- Kampus w budowie
(szkoda, że układ urbanistyczny zniszczony podczas rozbudowy z ostatnich lat...),
ostatnio impresje z pierwszych juwenaliów w 1960 roku: 
- Juwenalia - początek (wraca pytanie: czy można bawić się bez piwa?).
Kiedy kolejny odcinek?
O kampusie uniwersyteckim
w tym tomie "Zabytków toruńskich młodszego pokolenia"
pisze Emilia Ziółkowska.

Przypadające w tym roku 70-lecie Archiwum UMK będzie też  fachowo fetowane - podczas konferencji jubileuszowej 18-19 X 2018. Już teraz składam gratulacje! (przy okazji przypominają mi się niedawne 70. urodziny "mojego" SHS-u - z listopada ubiegłego roku, i związane z nimi refleksje...).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.