Szukaj na tym blogu

wtorek, 15 lipca 2014

TRAMWAJOWE DETALE - AUTOMATYCZNIE... (cd.)



Jeszcze w sprawie historii i początków toruńskich tramwajów.
We wrześniu 1898 roku prasa lokalna obwieszczała, że „wozy do tramwaju elektrycznego przybyły koleją nadwiślańską, będzie ich 9”. Informowano potencjalnych pasażerów, że muszą być gotowi do samodzielnego „się obsłużenia”, bowiem „nie będzie odbierał pieniędzy konduktor”. W każdym wozie ulokowano przyrząd do wrzucania pieniędzy i jadący zobowiązani są za przejazd płacić sami.
 

Był to zapewne taki „przedpotopowy prototyp” automatu biletowego... Czy pamiętacie automaty z okresu PRL-u?


Automat Krab, zapewne lata 60. XX w. (Krab od około 1965 r.)
Biblioteka Uniwersytecka w Toruniu (dokumenty życia społecznego).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.