Szukaj na tym blogu

niedziela, 3 grudnia 2017

SZEROKO-ŚCIOWO – 20: SZEROKIE ZAMIESZANIE NA SZEROKIEJ (TORUŃ, KTÓREGO NIE MA)



Ostatecznie już mogę zaprosić na promocję książki Toruń, którego nie ma (5 XII, godz. 18.00), która powstaje, hmmm, dość długo jak na moje standardy, ale cóż – takie życie. Nie wszystko da się zrobić w (szalonym) tempie ZABYTKÓW TORUŃSKICH MŁODSZEGO POKOLENIA 😀 Spotkanie promocyjne oczywiście w Książnicy Kopernikańskiej oczywiście.

Breitestrasse w czerwcu roku 1896,
podczas wizyty Kronprinza (następcy tronu).

A tymczasem wspomnienie Breitestrasse / Szerokiej, jakiej już nie ma. Dwie epoki – dwa wydarzenia: wizyta następcy tronu w czerwcu 1896 roku (więcej świetnych foto, ze zbiorów Książnicy, zob. w książce „młodszego pokolenia” Historyzm toruński XIX-XX wieku…) oraz – pamiętane przez starszych co nieco torunian wydarzenie bardziej prozaiczne = wymiana nawierzchni głównej ulicy zespołu staromiejskiego.

Zbiory Biblioteki Uniwersyteckiej.

Dodaj napis
Zanim wymiana – najpierw „wykopki”… Potem kolejna modernizacjo-wymiana: z różnymi, hmmm, „ozdóbkami” (wiszącymi też nad chodnikiem). A teraz czasem zapadłe niespodzianki… 

Stara Szeroka także w postach WITRYNOWO,
TEŻ Z PRZESZŁOŚCI
 
i innych = do odszukania.

W ramach zachęty do lektury książki
pt. TORUŃ, KTÓREGO NIE MA,
😊 która już za chwilę w księgarniach!😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.