Szukaj na tym blogu

piątek, 5 maja 2017

OTO TOM! = ZABYTKI LEWOBRZEŻNEGO TORUNIA



Tempo szalone = co pół roku konferencja, co pół roku książka z konferencji poprzedniej na kolejną. Chodzi o ZABYTKI TORUŃSKIE MŁODSZEGO POKOLENIA oczywiście. Tym razem lewobrzeże.

(Przy okazji przypominam o kolejnym spotkaniu z cyklu PODGÓRZ SPRZED LAT już w poniedziałek! = godz. 16.30 w bibliotece przy ul. Poznańskiej.)


 
Nasz młodszo-pokoleniowy dorobek to obecnie:
-- 4 konferencje odbyte
-- piąta za chwilę (13 V)
-- szósta w przygotowaniu (25 XI)
-- 3 książki już u czytelników
-- czwarta zadebiutuje 13 maja
Ciąg dalszy nastąpi!



Jak to mówi Przyjaciółka: masz, co chciałaś... 😋 Dodam, że taki sobie zrobiłam prezent urodzinowo-imieninowy, bo to zawsze maj i listopad. 

Szalona ekipa w wymiarze osobowym = Michał Pszczółkowski, Kamil Snochowski + moja osoba, jak mówią w telewizorze 😊
W wymiarze instytucjonalnym = Toruński Oddział Stowarzyszenia Historyków Sztuki wraz z Partnerami (generalnie: Archiwum Państwowe w Toruniu, Centrum Dialogu - Biblioteka Diecezjalna, WBP Książnica Kopernikańska).
NAjważniejsze = grono AUTORÓW: zbyt wiele nazwisk, by wymieniać wszystkie = wystarczy sięgnąć po nasze książki!  

Książka zadebiutuje 13 maja podczas piątej konferencji
(Plastyka toruńska 1793-1920)
.
CENA PROMOCYJNA tylko podczas spotkania.  

Do kupienia także 15 maja
podczas V Kiermaszu Książki Regionalnej
(Biblioteka Uniwersytecka, godz. 11.00-17.00).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.