Szukaj na tym blogu

czwartek, 5 maja 2016

WYSTAWA TSF = MAJ ZAGĘSZCZONY

Coraz więcej imprez i spotkań w maju, trudno znaleźć czas i miejsce w kalendarzu. Sama zapraszam (wraz z Kamilem Snochowskim) na spotkanie toruńsko-książkowe 12 maja. W imieniu organizatorów zapraszam tez na wystawę POEZJA CODZIENNOŚCI16 maja.


To na szóste już urodziny Toruńskich Spacerów Fotograficznych = ciekawi ludzie, piękne fotografie. Inspirujące (interpretacje w toruniarni pod hasłem: Subiektywnie TSF)
– takie były tych interpretacji początki.

Na pewno tam będę :-)
Wystawa w Galerii Dworzec Zachodni, czyli w klubie Od Nowa – ooo, przepraszam, teraz to Akademickie Centrum Kultury i Sztuki Od Nowa.
Wiecie zapewne, skąd nazwa Galerii? Kiedyś (do końca lat 60. / 1972?) mniej więcej w tym miejscu była stacja Toruń Zachodni. Wcześniej, w czasach pruskich – Thorn Schulstrasse, czyli Toruń Szkolna. Dlaczego szkolne odniesienia do kolei żelaznej? Przy Schulstrasse mieściło się szkolne zagłębie (jak je nazwałam na użytek książki „Toruń jest… jaki? Wizja miasta zależy od Ciebie”). Stacja stanowiła część linii kolejowej na trasie Toruń – Czarnowo. Tory biegły mniej więcej w linii dzisiejszej ul. Gagarina.

za: wikimapia, babu2
Moje wspomnienie z tym dworcem i koleją związane to m.in. szybka jazda na sankach po ośnieżonych / oblodzonych podkładach kolejowych – sanki ciągnęła (szalona) babcia...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.