Szukaj na tym blogu

wtorek, 18 września 2018

FESTIWALU OBIETNIC NIE BĘDZIE




Dziś, 18 września 2018 roku, o godz. 12.12 rozpoczęła się konferencja prasowa, podczas której Komitet Wyborczy Wyborców MY TORUŃ zaprezentował kandydatów do rady Miasta. Pierwszy napisał „Oto Toruń”. (Info też w innych mediach, tu filmik.)

Oto moja wyborcza wizytówka
w formie skondensowanej:


Historyczka sztuki, muzealniczka, regionalistka, społeczniczka, blogerka, autorka książek o dawnym Toruniu i popularyzatorska wiedzy o mieście.


Podgórzanka, której nie jest wszystko jedno, że lewobrzeże to Toruń kategorii B.
Podgórzanka, która przyłożyła paluszek do wykreowania
mody na Podgórz / zapotrzebowania na „zwiedzanie Podgórza” 😃
Szczegóły? proszę bardzo: m.in. Podgórz Widmo wspólnie z Domem Muz = jedyna w Toruniu aplikacja do e-zwiedzania!; 
spacery historyczne, fotograficzne /i tu; Toruńskie Spacery Fotograficzne/, inne;
konferencje i publikacje (Stowarzyszenie Historyków Sztuki);
spotkania dla miłośników historii Podgórz sprzed lat (Książnica Kopernikańska; 
popularyzacja wiedzy w każdej formie (filmiki, i tu)
o książkach i artykułach nie wspominając. 

Zależy mi na zmianie modelu zarządzania miastem – na działaniu zespołowym, wspólnie, bo miasto to MY
Zależy mi na budowaniu poczucia przynależności, czyli na edukacji kulturalnej i obywatelskiej – są nierozerwalnie związane. Zależy mi na równouprawnieniu lewobrzeża.



My Toruń / mój Toruń / nasz Toruń to 
miasto WWW:
wspólne, wyGODNE, wizjonerskie


Ukoronowane swymi walorami, 
na rzecz których pracują ci u podstaw: MY.
Nie jest mi wszystko jedno,
 więc pracuję, działam, angażuję – się i innych.



Mam też marzenie = centrum kulturalne (jak kiedyś, przedwielu laty…) w budynkach z pruskiego muru przy Poznańskiej 6-8, podgórskim odpowiedniku Bydgoskiej 50-52 (to symbol zabytków ginących na naszych oczach; społeczne zaangażowanie może pomóc tylko w budzeniu i kształtowaniu wiedzy i świadomości torunian…, choćby przy pomocy słów tylko). 

Wyimaginowane przez mnie centrum Bernera nazwałam wspólnicą = wspólna ulica + wspólna świetlica. Z naciskiem na WSPÓLNA. Marzenie... = prawie jak stół z powyimaginowanymi nogami 😄 Ale przecież kultura jest jednym z ważnych mechanizmów rozwoju miasta





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.