Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 14 września 2015

TORUŃ WIECZORNY, TORUŃ NOCNY – SZYBKO, SZYBKO! (TSF)



Szybko, szybko! – na wystawę Toruńskich Spacerów Fotograficznych przygotowaną na Ich piąte urodziny. To już / dopiero 5 lat – urodzinowe sto lat! I kolejnych udanych pięciolatek!

W plakacie wykorzystana fotografia Katarzyny Rubiszewskiej
(której prace są mi szczególnie bliskie).

Na dziedzińcu Ratusza Staromiejskiego spacerowicze pokazali wybrane fotografie (nie zazdroszczę tym, którzy dokonywali wyboru, bo na pewno był trudny...) z ostatnich dwóch spacerów tematycznych „wieczorno-nocnych” właśnie oraz zdjęcia z „wcześniejszego okresu”, jak określiłam to historycznie
:-). Także niektóre kadry, moje ulubione, skomentowane wcześniej w toruniarni.

Ewa Grzeszczuk, tu interpretacja toruniarki
Zbyszek Filipiak, i także interpretacja.

Wieczór – gra mroku, światła i cienia, toruńskie miejsca magiczne, subiektywne spojrzenie na nasze miasto, na Toruń i torunian. Różna wrażliwość autorów, różne tematy / wątki i punkty widzenia. Fotogramy dają wspaniałą możliwość własnej interpretacji, dostrzeżenia własnego WIDZENIA, nie tylko oczyma... 
Każdy torunianin powinien zobaczyć. Polecam!

Jedyny mankament – za krótko! Ekspozycja do oglądania TYLKO (dlaczego?) do 26 września. 
(Drugi mankament – zdjęć za mało! Ale ten akurat bardziej wytłumaczalny, bo koszty…)

Na koniec moja dla wszystkich spacerowiczów laurka :-) - strona Im dedykowana z ostatniej książ(ecz)ki mojego autorstwa z serii Toruń SPACErkiem, pt. PierniCZANa orbita (projekt graficzny Kamil Snochowski). Z fotografią Katarzyny Rubiszewskiej oczywiście :-)


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.