Szukaj na tym blogu

środa, 17 sierpnia 2016

MATUSZEWSKIEGO ANTYGONA LOKALNA – W PUNKT…




Chcesz rządzić sam – idź na pustynię. Ten cytat z „Antygony” przywołał Waldemar Matuszewski, jeden z kandydatów na stanowisko dyrektora Teatru Baj Pomorski, który poddał się konkursowej procedurze. A raczej KĄKURSOWEJ, jak zawsze… (zob. tu, tutaj i wielu innych miejscach...).


Fot. (oba): Pixabay

Zgadnij, do kogo – lokalnie – skierował kwestię Hajmona? Proste pytanie, prosta odpowiedź, jak z cyklu Polska mistrzem Polski

Tekst listu p. Matuszewskiego do Prezydenta Michała Zaleskiego tutaj. O sprawie pisze (tylko) DZIEŃ DOBRY TORUŃ.


Cytat i diagnoza = W PUNKT.
Tylko didaskalia w mojej ocenie nie pasują.
Czyżby p. Matuszewski nie dość precyzyjnie przeprowadził wstępne rozpoznanie sytuacji lokalnej i miejscowych elyt (nie mylić z elitami)? I łyknął ojcowski ton zatroskania?
Ostatnie kąkursy w Toruniu były wręcz wzorcowe w kategoriach (nie)transparentności. Takiej klasy decyzjami właśnie powołuje się (nie)świetnych dyrektorów, którzy są (nie)dościgłym wzorem, (nie)mobbingują pracowników itp. itd. Parafrazując klasyka: jaki decydent, taki dyrektor... :-) (od razu tak mi się skojarzyło: teatRomani :-D )

Mylił się Hajmon, mówiąc: Nie ma na świecie takiego miasta, którym by rządził jeden człowiek. Biedaczysko, nie mógł znać naszego dzisiejszego Torunia. Wielka sztuka ma to do siebie, że jest uniwersalna. Jak widać na przykładzie dzieła Sofoklesa...
                  
Dla Waldemara Matuszewskiego
LOKALNE ZŁOTE USTA!

Pozdrawiam Pana
i żałuję, że dołączył Pan do grona osób 
widzących rzeczy nasze toruńskie takimi, 
jakie są.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.