Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 5 maja 2014

ŚWIĘTUJ Z NAMI NA BYDGOSKIM PRZEDMIEŚCIU!



Zbliża się piąta edycja święta Bydgoskiego Przedmieścia (24 maja). Już teraz chciałam zaanonsować – na razie hasłowo tylko – że „będzie się działo” w Książnicy Kopernikańskiej. Zarówno w „centrali”, tj. w gmachu głównym przy ul. Słowackiego, a także w (mojej macierzystej) filii nr 12 przy ul. Fałata 35/37.
Będzie: do posłuchania, do oglądania, analizowania i rozpoznawania – gdzie to jest (było...), do terenowej wędrówki, aby odszukać, rozpoznać, nazwać. Będzie kiermasz, podczas którego książki oferowane są za symboliczną opłatą.
Przygotowaliśmy też niespodzianki – nie tylko w postaci nagród dla uczestników, ale i mini upominków dla naszych Gości. Więcej szczegółów niebawem. Zaglądajcie na stronę Książnicy Kopernikańskiej i do toruniarni!
Przy okazji – czy pamiętacie opisany niedawno w prasie horrendalny co nieco projekt „odtworzenia” fasady zburzonej kamienicy przy ul. Bydgoskiej 56, w ramach elewacji powstającego tam wieżowca? Pomysł = bez komentarza.


Pierwszy krok w tej „nowoczesnej” metodzie projektowania nowych i „ochrony” starych gmachów został zrobiony na Bydgoskim Przedmieściu już wcześniej – przy ul. Broniewskiego, na osiedlu Sztuk Pięknych. Co prawda dawny budynek pozostał (czy aby na stałe?), ale dolna część elewacji nowego wieżowca „nawiązuje” do ceglanych form swego starszego sąsiada.
Okropne, że potrzebna tu tyle cudzysłowów. Strach pomyśleć, co dalej...    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.