Szukaj na tym blogu

czwartek, 5 stycznia 2017

KOŚCIELNE WĄTKI Z CIEKAWYM TŁEM - 1

Jutro święto Trzech Króli, więc dwa posty z kościołowymi fotografiami, a te - z ciekawym tłem. Niekoniecznie dotyczącym sztuki sakralnej 😉

To taki trochę kolejny przykład z serii: im więcej wiem, tym więcej dostrzegam.  Trochę jak w przypadku opisanych 2 dni temu intrygujących  słupów sprzed ponad stulecia. Moje przypuszczenia, że służyły one do sygnalizowania pożaru, potwierdził Szymon Spandowski. Ale jak działały? Jak je obsługiwano?

Fotografie ze zbiorów Książnicy Kopernikańskiej.

Ciekawy nie tylko szyld,
ale też figura na fasadzie kamienicy przy ul. Żeglarskiej.

Fotografie ukazują gotyckie kościoły Starego Miasta i Nowego Miasta: pw. św. św. Janów i pw. św. Jakuba. Każdy je rozpoznaje, ale kiedy przeanalizujemy zdjęcia dokładniej, dostrzeżemy detale, których już nie ma... A tutaj toaleta publiczna, opisana już wcześniej w toruniarni.

A tutaj toaleta publiczna,
opisana już wcześniej
w toruniarni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.