Szukaj na tym blogu

środa, 19 listopada 2014

Toruń STARt! SubiekTYwne klimaTY


Zapraszam do obejrzenia filmowej prezentacji  

Toruń STARt! SubiekTYwne klimaTY

OPIS: Impresja skomponowana ze zdjęć członków stowarzyszenia Toruńskie Spacery Fotograficzne. Subiektywny obraz Torunia w oczach miłośników miasta i fotografii. I historyka sztuki, pomysłodawczyni filmu.
Toruń bez (turystycznej) sztampy i stereotypów. Nie tylko „gotyk, piernik i Kopernik”. Toruń to torunianie. Historia – życie ponad historią, zabytki różne – ale i codzienność, detale, pejzaże, skojarzenia. Kadry jak dzieła sztuki. Wrażeniowo i klimatycznie. Trochę refleksji.
  

Fot. Emilia Walczak, TSF

To półkownik :-) - z powodu... wyborów samorządowych. Pomysł powstał zaraz po święcie Bydgoskiego Przedmieścia (koniec maja br.), scenariusz sam ułożył się w głowie podczas oglądania, oglądania bez końca zdjęć TSF. I zafascynowania nimi. Trochę czasu zajęła mi techniczna robota. I wtedy okazało się, że jestem czaso-mieszkańcowa

A ponieważ ważne są dla mnie rzeczy tak archaiczne, jak etyka i zasady, odłożyłam filmik na półkę, żeby Autorów zdjęć nie wikłać w ewentualne skojarzenia przedwyborcze. Pokazaliśmy go wczoraj (18.11.2014), podczas spotkania Stowarzyszenia Historyków Sztuki w dniu św. Bernwarda, naszego patrona.

Film(ik) pokazuje m.in. integralność mojego myślenia o Toruniu i ideową zbieżność ze sposobem myślenia Czasu Mieszkańców, zanim jeszcze zostałam częścią tego zespołu.

Toruń to torunianie!
 
Niektóre fotografie są dla mnie magiczne, mają szczególne znaczenie, czasem osobiste odniesienia. Kilka subiektywnych interpretacji zamieściłam w toruniarni. Posty te są oznaczone „Subiektywnie (TSF)”, jak np. tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
TORUNIARNIA i TORUNIARKA – jak firma i jej przedstawicielka. Tak właśnie ma być. Toruń to moja „firma”, na rzecz której pracuję od lat. Ten drugi neologizm – co do genezy analogicznie jak szafiarka. Toruniarką jestem od dawna. A zacięcie edukacyjne i przymus działania na rzecz dobra wspólnego należą do katalogu moich (licznych) wad. Jestem historykiem sztuki, zabytkoznawcą, regionalistką, muzealniczką (raczej byłam; zwolniona po ponad 26 latach pracy w Muzeum Okręgowym, zob. http://forum.pomorska.pl/mobbing-w-torunskim-muzeum-dyrektor-to-nas-nie-dotyczy-t92558/). Pracuję społecznie w Stowarzyszeniu Historyków Sztuki. Będzie o: kulturze i sztuce Torunia, o zabytkach, rzemiośle artystycznym i wątkach obocznych. Także o mojej dzielnicy – Podgórzu. Rzeczy nowe, stare, wnioski, refleksje i pytania. Oby ciekawe... /TORUNIARKA – Katarzyna Kluczwajd/ https://www.facebook.com/katarzyna.kluczwajd Blog nie mógłby zaistnieć bez prac Andrzeja R. SKOWROŃSKIEGO – najlepszego fotografa dokumentalisty sztuki toruńskiej i w Toruniu. Andrzej ma zdjęcie każdego miejscowego zabytku i ciekawego miejsca, a jego ogromny album jest zawsze otwarty dla badaczy, tak jak On – dla przyjaciół.